Kritiek teen Yengeni-Advertensies |
Publication | Beeld |
Date | 2001-07-15 |
Reporter | Cobus Grobler |
Web Link | www.news24.co.za |
Kaapstad. - Mnr. Tony Yengeni, die ANC se
hoofsweep in die parlement, is skerp gekritiseer oor die advertensies wat hy
Sondag in koerante geplaas het om te verduidelik hoe hy aan sy omstrede Mercedez-Benz-motor
gekom het.
Hy het glo sowat R250 000 vir die
advertensies betaal.
Yengeni is die kop gewas omdat hy nóú eers
reageer ná twee jaar se bewerings en omdat hy nie eerder van die geleentheid
gebruik gemaak het om aan 'n ondersoekspan van die parlement self te vertel wat
aangaan nie.
Die advertensies wat volblaaie beslaan, is in sy
naam gepubliseer, maar met die naam van 'n prokureursfirma, Chuene Kwinana
Motsatse van Butterworth, daarby gedruk.
Die advertensies word afgesluit met 'n kwalik
bedekte dreigement dat indien niks verkeerd bewys kan word teen die mense wie se
name saam met dié van "gerekende internasionale maatskappye" en die
regering deur die modder gesleep is nie, dié mense "die volle
verantwoordelikheid vir hul dade moet aanvaar" wat vir die "grootskaalse
verwarring en 'n wilde spooksoektog" verantwoordelik is.
Verskeie politieke partye het gister met talle
vrae op dié advertensie-veldtog gereageer. Die groot vraag by almal is wie
daarvoor betaal het.
Mnr. Douglas Gibson, DA-hoofsweep wat klagte oor
Yengeni by die parlement ingedien het, het in 'n verklaring gesê Yengeni moet
Suid-Afrika vertel wie vir die advertensie betaal het. "Ek neem aan hy gaan
dié voordeel aan die registrateur van ledebelange in die parlement verklaar. Hy
het reeds ander veronderstelde blootleggings verswyg.
"Ek is onbëindruk deur die advertensie wat
meer vrae laat ontstaan as wat dit antwoorde gee. Boonop het hy weer in gebreke
gebly om te verduidelik waarom hy nie die voordeel van die motor aan die
parlement verklaar het nie. Hy verkies egter om met Suid-Afrika te kommunikeer
deur 'n betaalde advertensie in Sondagkoerante."
Mnr. Cassie Aucamp, AEB-leier, het in 'n
verklaring gesê as Yengeni self die koste dra, was die motor eindelik geen
winskopie nie.
Luidens Yengeni se advertensie het hy meer as
R230 000 daarvoor opgedok. Die kleinhandelprys was sowat R314 000. As
die advertensiegeld bygereken word, kan die finale koste meer as 'n halfmiljoen
rand wees.
Yengeni het na die mediaberigte verwys as "ongeëwenaard
in die geskiedenis van heksejag" wat nadelig is vir sy familie, sy party
(ANC), die land en homself.
"Die tyd het
nou aangebreek dat ek reageer. Die onlangse onderhoud agter geslote deure met
die kantoor van die nasionale direkteur van openbare vervolging het gehelp dat
kwaadstokers kon gis en het ruimte geskep vir allerlei ongegronde beskuldigings
en skimpe."
With
acknowledgement to Cobus Grobler and News24.